0

Rapport

"Härreguuud jg har ju inte bloggat sen förra åååret!!" 


Jo hej jo. Hoppas ni hade en god jul och ett bra nyår! Jag har hadt en del för mig ändå, att blogga har bara inte blivit å av nån anledning. Min jul spwnderades i alla fall först i Åbo! Jag åkte jag över pölen tillsammans med Adelines familj (aka lilla extrafamiljen) så att jag kunde överraska adeline på flygplatsen när hon kom från Paris. Var heeelt klart värt att få träffa fellow toffeltant och vi snackade halva natten tills att det blev Julafton då jag steg upp vid 7 för att ta båten hem igen. 

Min jul var annars inte så mycket till världen. Det var jag, mamma och pappa och vi hade en lugn och stillsam jul. Passar mig perfekt. Skulle bara bli stressad och överröst av känslor om vi var flera. Ett riktigt bra vegetariskt julbord med "fusksill",  kålrotsjulsk*nka och sillsallad utan sill satt med på sin plats! 

På juldagen ungicks jag med familjen ett tag innan jag styrde kosan mot fins mamma  där dem hade firat jul. Fick mysa med hundarna och titta på yatzyspel innan vibbegav oss hem. Det var första gången för mig att gå ut på juldagen och oj vad roligt det var! Fick vara med riktigt fint folk och dansa fötterna av mig. Couldn't be better! 

Mellandagarna var ganska slöa. Sista dagen drog jag till Stockholm med fin och vänner. Hittade typ inget förutom underkläder och hårfärg, men att få strosa runt på stockholms gator och torg var allt jag ville (och att få se fin i sina karonkakläder 😍) 


Sen var det nyår! Jag hade lyxen att få ha 4H-tjänst hela nyåret så sysslade och pysslade där hela helgen. Var på en förfest med ett gäng vänner och agerade sedan chaffis till stan för att se på fyrverkeriet. Var inte mer än så, men det var ett bra nyår ändå. 


Och nu är vi tillbaka i ledighet innan skolan börjar. Har inte så mycket för mig egentligen. Har jagat pokemon, sett på film och myst med kaniner och fin. Det är egentligen det jag behöver. I veckan har jag en kaninhoppningsträning och Pattes kastrering att fixa. Annars är ledighet och andrum det jag sysslar med. Och en förkylning, tjoo.

Kommentera här: