0

Saker man kan tänka på en tisdagskväll

Updatering: Dag 12, fortfarande mobillös. Överlever bra.
 
Hej och hallå, hur mår ni? Jag ligger för tillfället i en känslokollaps och ´vet inte hur jag ska få ut minsta lilla extremitet. Jag har inget mellanting, antingen känner jag allt eller så känner jag ingenting. Just nu känner jag allt och trots att det i mångt och mycket är härligt, så är det tärande. Oh lovely. HSP är jag tydligen, så jag "skyller" på det. Nyårslöftet för 2017 blir nog at lära mig kontrollera mina känslor bättre, och inte slukas upp av dem.
 
På tal om nyårslöfte, det är ju fan december snart! Lilla jul har varit och farit och den var riktigt mysig. Trots att det blev lite oväntat jobb under lillajulshelgen så hann jag ha mycket kvalitetstid med fin och familjen under lördagen. Julklappsstressen har hunnit ifatt mig och skatteåterbäringen har landat på mitt konto. Härliga tider?
 
Dessutom har jag återgått till mig själv igen. I April gjorde jag nämligen något som jag ångrade från första stund, och som det egentligen inte bestämde själv: Jag började färga bort mitt blåa hår. Men så i lördags så tog jag tag i mitt liv, Pia kom överoch nu jävlar är jag blå/lila/grönhårig igen! Känner mig som Nadja igen. Ser ut som Nadja igen. Mitt hår är så viktigt för min identitet ni aaaanar inte, haha.
 
I skrivande stund sitter jag med blött hår, korslagda ben och ont i nacken efter att ha suttit vid datorn ett bra tag. Fin spelar ps4 och kaninerna sitter båda och tigger efter mat.Imorgon har jag prov och genomgång av grupparbete, annars är det en ganska lugn dag. Lite julklappsletande och inskickning av mina arbetslistor kanske är morgondagens to-do?
 
Kvällens to do är i alla fall simpel, mata kaninerna och gå och sova. Är egentligen desperat efter en kopp te men det får vara nu. Tröttheten sitter i efter sömnbrist (Har börjat vakna mellan 5 och 6 varje morgon utan att kunna somna om. Vaaarför är du hyperaktiv hjärna?? Varför?) och en dags huvudvärk. Det finns faktiskt ingen skam i att gå och sova klockan 22 fast man är 19, ung och frisk gott folk! Gonatt!
 
Dagens bild får vara ett lite spökliknande fotofrån Sund i somras. Älskar när man har lågt bländartal och kryper bland "fluffigt" gräs så det blir lite bokeh. Fast det kanske strider mot lite fotoregler.

Kommentera här: