0

Listan 4 året om

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
En del (på gott och ont, mest omt kanske heh) men att besöka två nya länder, ta studenten, jobba servitörjobb, flytta hemmifrån och att bli tillsammans med min flickvän är väl höjdpunkterna.

Hur har ditt 2016 varit?  
Higs and lows. Har festat en del, sett imagine dragons live i Hessa, mött en underbar människa som jag upplevt en massa med, tatuerat mig två gånger och rest utomlands två gånger. Jag har skrivit studentprov och urvalsprov, ja har kommit in på alla utbildningar jag sökte till men valde att plugga till servitör på Åland. Träffade min fina klass, skaffade Patrick, flyttade in med fin i vår lilla etta tillsammans med två vila kaniner och har jobbat en del på diverse job.Har varit lite av ett hellofa-year faktiskt.

Blev du kär i år? 
Oh yeah och det troddejag nog inte att skulle hända förra året

Vilket datum från 2016 kommer du aldrig glömma?
26 Mars i think

Vad är din största framgång 2016? 
Att jag tog studenten! Med allt vad det innebär. Studentprov, kurser och allt.

Bästa köpet? 
Min polaroidkamera tror jag!

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, mat, hyra, ny dator. yup

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Jag har haft så många fina stunder med mina vänner och det har gjort mig så förbannat lycklig, mitt i allt som varit olycka. Specifika dagar är nog när jag och Adeline var till Helsinfors på konsert, vårtalkan när jag och Åsa sprang runt och letde priser på maxinge och min student ochchampagnefrukost.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2016?
Kan inte komma på någon specifik låt just nu faktiskt. hahah va hände med musiknörden

Vem har du umgåts med mest?
Fin by far för vi har ju basically bott tillsammans halva året. Annars Adeline och Sanna i thiiink

Har du haft ett förhållande under 2016?
yup

Vart reste du under 2016? 
Sverige (Uppsala, Stockholm), Fastfinland (Åbo, Hessa), Barcelona och Paris

Är det något du saknar år 2016 och vill ha 2017.
Kontroll över mina känslor

Vad gjorde du på din födelsedag?
Vaknade bredvid fin hos mig på morgonen, fick ett gigantiskt paket som med "barnpapper" och texten "Grattis Nadja 5 år" på mig och åkte sedan till jobb. Vile inte att någon skulle få reda på det men på nått sätt fick hela gänget veta. Fick jobba med mina favoritkolleger och blev bjuden på mat av kökschefen. På kvällen spelade jag och fin risk och myste. Var en jättefin dag.

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? 
Hah. Min hjärna skulle kunna funkat lite bättre typ ish.

Vem saknade du? 
Har saknat Adeline sen hon flyttade i Augusti

De bästa nya människorna du träffade? 
Har träffat så mycket nya människor i år, fins kompisar är underbara. Mina arbetskolleger (Speciellt köket och en i serveringen) förgyllde min sommar. Men min nya klass är så fina! Vi är tio personer, åtta hade jag aldrig träffat förut och dem är assköna hela bunten! (Speciellt 5 av dem)

Vad vill du säga till dig själv inför 2017? 
Försök ta tag i dina känslor, försök. Det blir bättre.

Kommentera här: