0

Fem album jag nördar sönder (och inte snackat om än)

1. Då Som Nu För Alltid - Kent
Jag har aldrig riktigt gillat kent. Ok nu sa jag det. Men detta album!! Vissa låtar är fortfarande inte min stil men som helhet så kan jag bara slänga på det till vad som helst. När man gör sig redo på morgonen, i bakgrunden när man promenerar eller i bilen. Gillar texterna och den melankoliska undertonen främst. Andromeda och Gigi är favoritlåtarna!

2. California - blink-182
Aldrig lyssnat på blink, men de råkar vara fins favoritband typ. Så när deras nya album kom ut så lyssnade jag igenom det, bra val! Mycket uptempo rockmusik, men inte sådär hård och tuff (som jag ogillar hahah) perfekt bilmusik typ! Dessutom är vardera låt otroligt bra, samtidigt som det funkar bra som ett album med. Favoriterna är She's out of her mind, sober och no future.

3. The human condition - Jon Bellion
OKEJ JAG ÄLSKAR DEN HÄR MANNEN. Han har hittills inte gjort en låt jag ogillar. Detta album är inget undantag. Rap/pop med mycket produktion. Ahhh. Hela albumet är perfekt från början till slut och jag lyssnade nog igenom det på repeat i ett par dagar när jag först hittade det. Upbeat med en "New Yorkig" känsla skulle nog vara min beskrivning. New york soul pt II, Morning in America och Guillotine är favoriterna, men ska ni bara lyssna på en låt från hela det här inlägget; make it Guillotine. Det minimalistiska droppet den har till refrängen ger mig rysningar jag älskar det så mycket.

4. Hello - Hedley
För ett år sedan hittade jag det här bandet och albumet wild life hade ett par låtar som var riktigt bra, men i övrigt var det mest meh. Så det tog ett tag innan jag lyssnade på hello, förhoppningarna var inte så höga med andra ord. Men ohhhh vad de överbevisade mig!! Poppiga låtar är det deffinitivt, sån musik som jag lyssnat på sedan jag var 14 och aldrig riktigt "växt ifrån". Det är glatt! Det gillar jag, för det behövs! Lyricsen är väl sisådär men melodierna väger upp för det haha! Lost in translation, hello och man killer är favesen.

5. Air for free - Relient K
Så detta album var det som gjorde att jag skrev det här inlägget. Jag började lyssna på det för 30 minuter sedan och jag är kär. Ett av mina favoritband från när jag var 15 har nu, efter 3 år, släppt bra musik igen. Det senaste albumet var en total mess och jag gav lite upp hoppet på dem, men air for free! Det är helt undebart. Det börjar glatt, väldigt akustiskt och som en av mina favoritlåtar av dem (cant complain) men sen switchar det och låtarna blir mera priducerade med mer trummor och piano. Stämmningen blir mer nedstämd fast ändå uptempo. Albumets struktur är deffinitivt det bästa, trots att låtarna var för sig är rikigt bra! Cat, air for free och matigold är nog favoritlåtarna nu, efter ett first impression.

Kommentera här: