0

3 Album ni kan lyssna på typ nu

The Maine - American Candy
Detta album har gått på repeat för mig under de senaste veckorna. Det är väldigt varierat mellan tunga och lätta låtar, men alla är otroligt bra. Mycket trummor, mycket gitarr. Indiepop/indierock är det typ. Perfekt bussmusik tillåmed! Favoritlåtar är English girls, Diet soda society och såklart, en av mina favoritlåtar någonsin; Another night on mars. 

Oh wonder - oh wonder
Okejokejokej. Jag har redan tjatat om det här albumet alltför mycket. Men det är så bra!! Alla låtar är enkla o h pianobaserade. Produktionen är absolut perfekt och väl genomtänkt, inget känns slumpmässigt. Varje litet ljud i alla låtar känns som att de ska vara där. Texterna är dessutom otroligt bra och meningsfulla. Kan inte riktigt lägga in oh wonder i en slags genre, men dem är så värda att lyssna på, härregud. Favoritlåtar från albumet är Dazzle, Drive och All we do. 

Silvana Imam - Naturkraft
Jag har lyssnat alltför lite på detta än, men härreguuud. Texterna i det här albumet slår en så hårt. Behöver inte säga mer. Gillar ni rap och så lyssna på Silvana kan inte säga mera. Dessutom gråter jag för att jag aldrig kommer kunna bli en bråkdel så cool som henne. God damn. Mina favoriter från naturkraft är i alla fall varma gator och Power Ranger. 



Kommentera här: