0

Mål inför 2016

Nyårslöften or nah? 

Mål tycker jag att är viktiga att ha. Sätter upp dem inför varje vecka, varje dag. Mina myårslöften är dock sällan "träna varje dag" "sluta äta choklad" osv. Jag väljer att sätta upp mera interpersonligamål som fantiskt kgör otroligt stor skillnad, och som faktiskt inte är helt omöjliga att göra.

1. Våga vara mera kreativ
Jag har, som jag har skrivit tiotusen gånger nu, blivit mera kreativ under den senaste tiden. Jag har börjat våga måla och rita trots att det ser sheit ut, skriva mera poesi. Men jag vill fortsätta!! Vill fota mera, lära mig skriva bättre och våga tänja gränserna. 

2. Dricka mera vatten
Quite self-explanatory. Mår bättre om jag dricker mycket vatten (och inte bara kaffe och te!! Vanligt vatten god damnit!) 

3. Läsa mera böcker
Man lär sig så mycket av att läsa, men jag ger mig aldrig tiden till att göra det. SKÄRPNING NADJA.

4. Lägga mera tid på mig själv
Vetnivad? Det finns inget bättre än en spakväll en söndag innan en stressig vecka. Bastu, ansiktsmask, en bra skiva spelandes, måla naglarna. Bara lite pamper sådär. Är så rogivande att bara fokusera på mig själv ett tag. 

5. Våga gå utanför min "comfort zone" mera
Jag är egentligen så satans rädd för det mesta. Jag är rädd för saker jag aldrig gjort förut och att ta stegen till nya saker. Så jag måste våga mera och testa på nya saker, trots att det kan vara scary as fuck.




Kommentera här: