0

#Selfieutanskam

Jag lade upp en selfie på instagram just:

När jag satt och funderade på de rätta hashtaggarna, den bästa lyricsen att ha som beskrivning och de allra bästa emojisarna (det blev ingen sån dock) så funderade jag även; Behöver världen se det här? 

Svaret är självklart nej. Ingen behöver se mitt tryne igen. Men vet ni vad? Jag klickade på ladda upp endå. Varför? För att man ska få vara lite nöjd om man en dag tycker att man ser såpass bra ut att man väljer att visa det för internet. Ljuset var bra, min hud såg bra ut, mitt hår var banging och tröjjan är en av mina favoriter. Så, jag var/är nöjd med mitt utseende. Trots att detta är förbjudet i dagens samhälle. Speciellt om man är en 17 årig kvinna. 

Selfies får mycket skit, eller, dem som tar dem får det. Det ses som självgott. Usch. Sånt vill vi ju inte ha. Hata er själva. Övertyga er själva om att alla andra är smalare, vackrare, har bättre hår och jämnare hud. 
Protest.
Var stolt.
Visa det.
Selfie utan skam.


Kommentera här: