1

Om friheten och sjukdomen

Nämen hejsan, här var det ett tag sedan det dök upp nått. Kanske dags?

Hur mår ni gänget? Jag mår skit tackar som frågar. Nä, så farligt är det väl inte, men jag blir jäkligt gnällig när jag är förkyld. Och ja, hej, jag är förkyld GE MIG SYMPATI! Dessutom gör mina inre blödningar för månaden mig lite svagare. Så ja, jag är sjuk om ni missade det. Snorig och hostig och sjuk. Att jobba idag kom inte på fråga för mig då feberkänningar besökte mig på morgonen. Dessutom skulle en hostandes och snorandes servitris nog inte vara så uppskattad, haha. 

Förresten! Skrev urvalsprovet i tisdags så nu är jag helt fri på riktigt! Härregud vad märkligt. Provet gick väl helt ok, kändes märkligt och fick inte ut det jag ville ha sagt på ett vettigt sätt. Men det är över i alla fall och det är underbart. Ledighet på obestämd tid, fett wierd. 

Resten av veckan har varit quite uneventful. Jobbade min sista kaninklubb på ett tag (om någonsin) och har annars spenderat mina dagar med kvalitetstid med min fina. Om en vecka är jag nämligen i soliga Barcelona. Något som verkligen kommer att njutas av och som dessutom är väldigt välförtjänt. Fyra fina vänner och jag i en veckas tid i solen och värmen. Vet dock att jag kommer att sakna fin en hel jävla massa, så att få spendera massa tid med henne är nädvändigt just nu. 

Och nurå? Just nu sitter jag hos fin och ger feedback på en bokrapport. Har fått pysslat på kreativt och ingen är nöjdare än mig. Min hjärna vill syssla med sånt. Skriva, rita, pyssla. VAD SOM HELST. Låt mig vara kreativ. Skyller på skolsystemet som vanligt okokok. Ska verkligen njuta av tiden nu när man verkligen kan ta sig tiden till att göra det man gillar. Amen på de lixom.
Cirkus magaluf, torsdagstacos och äppeljuice. Det vänner, det kallas vardagsnjutning. 

Kommentarer:

1 sandra:

skriven

åh vad skönt det låter!! även fast du är sjuk. hoppas du piggnar till dig inför studenten. nu är du fri!!! och ännu friare är du efter den 4 juni. den känslan kommer du vilja kapsla in i en lite glasburk och plocka fram ibland. det är något med att ta studenten, för du lämnar något som du aldrig mer kommer göra. även fast du börjar på universitetet och pluggar, så är det någonting helt annorlunda. efter studenten börjar någonting helt nytt, och du får själv bestämma precis vad du vill göra. <3

Svar: ❤️
Nadja

Kommentera här: