1

Hur jag förbättrade mitt självförtroende

Så såklart har vi alla dagar då vi tycker att vi inte duger. En finne i pannan. Gäddhäng. Ett krufs på sitt huvud som inte samarbetar. Jag har deffinitivt dessa dagar. Men oftast, oftast så är jag ganska nöjd med mitt utseende. Här är hur jag lyckades:

1. Jag började försöka
Jag gymmar, äter rätt nyttigt, sätter i ansiktsmask och sminkar mig. Jag lägger ner tid på hur jag ser ut och hittar då mina fina sidor. Det får mig även att känna mig finare. Efter att verkligen ha brytt mig i några månader så var det en helomvändning.

2. Jag lurade mig själv
"Mina ögon är fina idag", "denna klänning sitter jättebra!". Jag berömde (berömmer) mig själv aktivt hela tiden och är noga med att ge mig själv cred och inte behöva få det av någon annan. Även om jag hatar hur jag ser ut en dag så lurar jag mig "du ser så bra ut som du kan idag". 

3. Jag slutade bry mig om andras kommentarer, men var inte rädd att skryta om mig själv.
Som sagt: att förlita sig på beröm och fina kommentarer av andra är ohållbart. Det är bara en själv som kan ge en bra självförtroende. Men, i min åsikt, finns det inget fel med att dela med sog av sig själv. SLUTA HATA PÅ SELFIES är det jag försöker säga. Selfies är asbra. Kom igen.


Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

U go girl!!!

Svar: ✌🏼️
Nadja

Kommentera här: