0

Bloggat över 1000 dagar

Trots mina uppehåll härådär så är nu denna lilla portal hela 3 år gammal!
Dags för min åriliga presentation nu då. Dessa är ju ändå rätt intressanta att läsa vidare på efterhand.
Vi börjar med det enkla; Jag heter Nadja,jag är 19 år gammal och bor på Åland. Jag har bott här i hela mitt liv, och fram tills i höstas, även i samma hus. Just nu bor jag i en lägenhet tillsammans med min flickvän och våra två kaniner Crux och Patrick. Det är trångt, men mysigt. Jag hade inte velat bo på något annat sätt. Hon är fantastisk, fin, och går också i skola. Planen att flytta till samma ort och plugga på högskola är just nu den enda ochjag kan inte se fram emot det mera.
 
I våras tog jag studenten från Ålands Luceum och flög sedan vidare till vux-linjen på Ålands yrkesgymnasium för att plugga till servitör. Lärarana är schysta, min klass är liten och jättefin och studierna är praktiska i mångt och mycket, vilket gör att det känns enklare och skolpressen är tydligt mindre än lusses snabba tempo.
 
Just nu har jag som sagt två kaniner som jag helt och hållet kan kalla mina. De tre andra bor kvar hos mina föräldrar och lever totalt lyxliv. Med mina två försäker jag ändå hoppa och är så aktiv som jag kan inom ÅLKH. Är fortfarande ordförande inom ÅLKH och tycker att det är jättekul! Håller även på med 4H och jobbar på kalas och i gården.
Att murvla runt bland rosetter och hopphinder är kul, men när jag inte gör det så är jag antingen hemma under en filt med fin och ser på en serie eller en film. Alternativt ensam med en kopp te och min skrivbok Annars dansar jag gärna tills fotsulorna blöder på krogen tillsammans med en massa annat festglatt folk. En härlig blandning med andra ord!
 
 
Annars finns det inte så mycket att säga om mig. Jag gillar kaffe och hatar höga ljud. Vattenfärg är min favorittyp av konst och man hittar mig alltid med ett par lurar i höronen. Jag vet sällan vad jag vill göra med mitt liv, utan vill nog bara ta dagarna som de kommer, och just nu tycker jag att det är rätt okej faktiskt!
 
 
 
 

Kommentera här: