0

Riptide spelas och allt gungar

Har nu parkerat mig på Rosella vid Ett fyrasitsbord där jag tar upp tre av fyra platser. En stol för mig, en för mina fötter och en för min Överpackade rygga. Runtom mig ser jag folk som äter middag, löser korsord och försöker att inte spilla ut sin kaffekop på vägen mellan cafeet och sitt bord. medelåldern ligger väl på 50 någonstans. 
Det gungar, det är som en ända stor (dålig) bergochdalbana. Det är tur att jag kom ihåg att ta ett åksjukepiller, gungning är inte min grej. Det blir två roliga timmar dethär. Att det just nu sitter en man och tittar på mig när han inte har sitt fokus på sin räkmacka gör inte saken bättre. 
Men nu ska vi inte klaga! Snart får jag träffa min faster, sen blir det nog snabbt i säng för att vara up'n'ready imorgon! De har lovat regn, men nåja, får träffa alla i alla fall och det är vad som räknas! :D
nu tror jag att jag ska leta upp vilorummet, blev så jäkla trött av åksjukepillret och jag orkar inte med mannen som storrar på mig.

Kommentera här: