0

Kaffe, glass å en jävla massa plugg

Har fått massa gjort idag! Städat alla kaninburar, haft ute kaninerna i hagen (förutom Coco om sprang löst) och klippt klor. Nu på kvällen drack jag kaffe (!) och åt glass för att orka med provpluggandet. Bara 4 kvar nu. Earth hour krockade med mitt eget schema så det blev å plugga med pannlampa. Men det går ju bra det å. 
Något jag inte berättat är att min fina, första, enda hamster Brage gick bort i torsdags. Han somnade som nästan 2,5 år gammal lugnt och stilla i sin bur och blev begravd i en av sina gamla leksakskartonger dagen efter. Efter att ha fått ge honom ett lyckligt, långt liv fyllt med kärlek gjorde det mycket lättare att säga hejdå. Hamstrar lever ju tyvärr inte så länge. Men jag finner mig fortfarande att jag skär bort en liten potatisbit från min lunch innan jag lägger gräddfil på den, eller funderar vad vi har för grönsaker i kylen för att ge honom till middag eller om vi har hanstersand hemma eller inte. Nu ska jag sova, har fått ett smygande inllamående på mig och har ingen lust att spy överallt. 


Kommentera här: